تحقیقات نشان میدهد که کفش پسرانه چراغ دار نامناسب میتوانند به شکلی بسیار مستقیم بر رشد پای کودکان تأثیر منفی بگذارند.
هدف اصلی این مطالعه تعیین این بود که آیا ابعاد کفشهای مدرسه تجویز شده در دسترس با ابعاد پای کودکان و نوجوانان آفریقای جنوبی که معمولاً پابرهنه هستند مطابقت دارد یا خیر.
یک مطالعه مشاهدهای مقطعی انجام شد که در آن اندازهگیری پای ثابت کودکان و نوجوانان مدارس شهری و روستایی با کولیس متحرک انجام شد.
حداکثر طول پاشنه پا و عرض پا با اضافه شدن 10 میلیمتر کمک هزینه تناسب پنجه و عرض برای هر شرکتکننده، با طول کفش مدرسه و عرض کفش موجود در خردهفروشی مقایسه شد. برای مقایسه ابعاد پا بین جنسیت، سن و پهلو از یک ANOVA مدل مختلط استفاده شد.
ششصد و نود و هشت دانش آموز شرکت کردند. در مجموع هفتاد و هفت کفش مدرسه تجویزی مشکی رنگی که در حال حاضر در خردهفروشیها از سبکها و مارکهای مختلف موجود است، اندازهگیری شد.
نتایج نشان میدهد که با مقایسه طول کفش و حداکثر طول پاشنه تا پنجه شرکتکنندگان و همچنین در نظر گرفتن 10 میلیمتر کمک هزینه انگشت پا، پنجاه و نه درصد از کودکان کفشهایی میپوشیدند که طول صحیحی نداشتند.
با توجه به عرض کفش و اضافه شدن 10 میلیمتر به عرض مناسب، نود و هشت درصد از کفشهایی که شرکتکنندگان میپوشیدند برای پاهایشان خیلی باریک بود.
نتایج تأیید کرد که کفشهای مدرسه در حال حاضر در خردهفروشی موجود است، برای جمعیت پابرهنههای مورد مطالعه مناسب نیستند. توصیه میشود که صنعت تولید کفش برای جلوگیری از تأثیر منفی طولانیمدت کفشهای نامناسب بر روی پای اطفال، عرض کفش کودکان و نوجوانان را در جمعیتهایی که معمولاً پابرهنه هستند، در نظر بگیرد.
مورفولوژی پا طی سالها در جمعیتهای مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است. در سالهای اخیر، عملکرد و رشد پا باعث جلب توجه مجدد شده است.
مناطقی که در ده سال گذشته بر روی آنها تمرکز شده است شامل الگوهای حرکتی پا، مزایا و معایب حرکت پابرهنه در مقایسه با راه رفتن با کفش است.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.